سخن اولیه :

با افزایش رشد تلفن های هوشمند در میان مردم، توسعه نرم افزار های موبایل نیز سرعت بیشتری گرفته است. در این میان تعداد برنامه های تلفن های هوشمندی که از سرویس پرداخت درون برنامه ای نیز استفاده می نمایند افزایش یافته است. لازم به ذکر است پیش بینی های بازار جهانی، نشان دهنده این است که تا سال 2015 میزان سهم کسب شده از سرویس پرداخت درون برنامه ای اپلیکیشن ها مبلغ شانزده میلیاد دلار خواهد بود.

پرداخت درون برنامه ای چیست؟

پرداخت درون برنامه ای سرویسی است که به شما اجازه می دهد هر نوع محتویات دیجیتالی را داخل نرم افزار خود به فروش برسانید.

محتویات دیجیتالی عبارتند از:

  • محتویات قابل دانلود، مانند فایل های عکس، موسیقی، کتاب الکترونیکی و …
  • محتویات مجازی قابل استفاده در برنامه یا بازی از قبیل سکه، الماس، امتیاز، مراحل بازی و …
  • ویژگی ها و خدمات غیر رایگان از قبیل نسخه ویژه برنامه

با استفاده از سرویس پرداخت درون برنامه ای، تمامی تراکنش های مالی توسط بستر امن اپ استور (مثلا کافه بازار) انجام می شود و دیگر نگرانی ای بابت مشکلاتی از قبیل ارتباط با سیستم بانکی، امنیت، مدیریت خرید محصولات و … نخواهید داشت و کاربران شما هنگام خرید درون برنامه ای، فرآیندی کاملا مشابه خرید از اپ استور را تجربه خواهند کرد.

خرید درون برنامه برای همه اپ استور های اندروید موجود است؟

برای برنامه کانستراکت فعلا فقد پلاگین خرید درون برنامه کافه بازار موجود است و بیشتر کاربران نیز از این اپ استور استفاده می کنند پس جای نگرانی نیست!!

تبلیغات ویدیویی:

آیا می‌دانید بازاریابی از طریق موبایل، موثرترین روش در جذب مشتری است؟

این یعنی شما باید به سمت تبلیغات در رسانه‌های نوین، یعنی تبلیغ در موبایل حرکت کنید. بیشتر مردم با شنیدن «تبلیغات در تلفن همراه» به یاد بنرهای تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های تلفن همراه میافتند و یا با یک جستجوی ساده اینترنتی به این قبیل از نتایج خواهید رسید. ولی واقعیت تبلیغ در موبایل که در حال گسترش است به این ختم نمی‌شود و این نوع تبلیغات بسیار گسترده‌تر از آنچه فکر می‌کنید، هستند. توجه داشته باشید که تبلیغ در موبایل و تبلت هزینه کمتری نسبت به سایت‌های اینترنتی دارند.

این روش از تبلیغ، آمار و ارقام خوبی برای تجزیه و تحلیل بازار در اختیار شما قرار خواهد داد که منجر به بهینه‌سازی عملکرد شما و شناسایی نیاز مردم خواهد شد.

از کدام سایت باید برای ثبت تبلیغات استفاده کنم؟

تنها پلاگینی که فعلا برای تبلیغات در کانستراکت2 وجود دارد و ایرانی هم است تبلیغات ادپلی است که بصورت ویدیویی است و می توانید از آن در بازی خود استفاده کنید و مورد تایید اپ استور ها نیز می باشد.

دانلود پلاگین:

هم خرید درون برنامه کافه بازار و تبلیغات ادپلی داخل یک پلاگین گنجانده شده است که می توانید از اینجا دانلود کنید.

آنچه یاد میگیرم:

آموزش استفاده از این پلاگین را در 3 قسمت است که:

  1. آموزش استفاده از تبلیغات ادپلی در کانستراکت2
  2. آموزش پیاده سازی خرید درون برنامه در کانستراکت2
  3. آموزش اتصال خرید درون برنامه بازی به کافه بازار

*رمز فایل scirra.blog.ir است.

*نکات زیر هم اگر مطالع کنید می توانید بیشتر متوجه آموزش ها شوید.

 

تعداد آموزش

زمان آموزش

حجم آموزش

دانلود(رایگان)

1 10 دقیقه 25 مگ دریافت
2 19 دقیقه 27 مگ دریافت
3 10 دقیقه 25 مگ دریافت

 

قسمت دوم آموزش:

محصولات فروشی:

محصولات فروشی، محصولاتی هستند که هنگام خرید یک مرتبه پرداخت برای آن‌ها صورت می‌گیرد و به صورت مفهومی به دو دستهٔ محصولات «مصرفی» و «غیرمصرفی» تقسیم می‌شوند. این تصمیم شماست که محصولات درون‌برنامه‌ای خود را به صورت مصرفی یا غیرمصرفی به کاربر عرضه کنید.

مصرفی:

محصولات مصرفی، محصولاتی از دستهٔ محصولات فروشی هستند و کاربر می‌تواند چندین مرتبه این محصولات را خریداری کند (مانند سکهٔ داخل بازی، سوخت یا طلسم جادویی). لازم است پس از اتمام فرآیند خرید این نوع محصول توسط کاربر، خرید را اصطلاحاً مصرف کنید. در صورتی که پس از اتمام خرید این نوع محصول، خرید انجام شده را در برنامهٔ خود مصرف نکنید، بازار اجازه نمی‌دهد کاربر مجدداً محصول مورد نظر را خریداری کند. برای یادگیری بیشتر دربارهٔ مصرف کردن خرید محصولات درون برنامه‌ای، مصرف کردن خرید را مشاهده کنید.

غیرمصرفی:

محصولات غیرمصرفی محصولاتی از دستهٔ محصولات فروشی هستند؛ این دسته از محصولات، محصولاتی هستند که کاربر یک مرتبه آن‌ها را خریداری می‌کند اما تأثیر این خرید همیشگی است. مثال‌هایی از این نوع محصولات حذف تبلیغات از برنامه یا ارتقاء برنامه از نسخهٔ آزمایشی به نسخهٔ کامل است.
همان‌گونه که از نام این نوع محصول نیز پیداست، پس از اتمام فرآیند خرید توسط کاربر این محصولات را نباید مصرف کنید تا برای همیشه در بازار در حساب کاربر ثبت بمانند. بدین صورت اثر خرید این نوع محصولات دائمی خواهد بود و با حذف و نصب مجدد برنامهٔ شما از بین نخواهد رفت.

قوانین انتخاب شناسه:

 

  • شناسهٔ انتخابی باید تلفیقی از حروف کوچک انگلیسی (a-z)، ارقام (0-9) و خط تیره (-) و زیرخط (_) باشد.

  • شناسهٔ انتخابی نباید کمتر از ۵ کاراکتر باشد.

  • شناسه‌ٔ انتخابی باید مشابه نامی باشد که برای حساب توسعه‌دهندهٔ خود در قسمت «پروفایل عمومی» در سربرگ «حساب توسعه‌دهنده» در پنل انتخاب کرده‌اید. شناسه‌های نامربوط رد خواهند شد.

قسمت سوم آموزش:

کار با پنل مدیریت پرداخت:

پنل پرداخت بازار به شما این امکان را می‌دهد که به ازای هر یک از برنامه‌هایتان یک لیست جدا از محصولات داشته باشید. شما تنها وقتی می‌توانید یک محصول را در برنامه‌تان به فروش برسانید که آن را در پنل پرداخت ثبت کرده باشید. توجه داشته باشید که هر برنامه لیست محصولات مربوط به خود را دارد و امکان فروش محصولات دیگر برنامه‌ها در برنامهٔ شما وجود ندارد.

در لیست محصولات برای هر محصول اطلاعاتی از قبیل شناسه محصول، توضیحات محصول و قیمت آن محصول وجود دارد. این لیست فقط شامل اطلاعات کلی دربارهٔ محصول شماست و به هیچ وجه محتوای محصول شما را شامل نمی‌شود. یعنی اینکه شما خودتان باید محصولی (محتوا) را که در برنامه‌تان می‌فروشید، به دست کاربر برسانید.

برای اضافه کردن محصول در پنل مدیریت پرداخت درون برنامه‌ای بر روی گزینه محصول جدید کلیک کنید.

اضافه کردن محصولات:

بعد از اینکه در لیست بالا روی گزینه محصول جدید کلیک کردین پنجره زیر باز می شود:

برای هر محصول موارد زیر را باید وارد کنید:

  • شناسهٔ کالا

    شناسهٔ کالای هر محصول در هر برنامه باید منحصر به فرد باشد. این شناسه باید با حروف کوچک لاتین یا یک عدد شروع شود و همگی کاراکترهای استفاده شده در آن باید فقط از حروف کوچک لاتین، اعداد لاتین، _ و نقطه باشند.

    شما به هیچ عنوان مجاز به ویرایش شناسهٔ یک محصول بعد از ایجاد آن نیستید و امکان استفادهٔ مجدد از این شناسه‌ها نیز وجود ندارد.

  • عنوان

    یک توضیح بسیار کوچک از محصول است که به ازای هر برنامهٔ شما باید منحصر به فرد باشد. ارائهٔ عنوان برای هر محصول ضروری است و پیشنهاد می‌شود برای نمایش بهتر طول عنوان بیش از ۲۵ کاراکتر نباشد.

  • توضیحات

    یک توضیح مفصل برای محصولی که می‌خواهید بفروشید باید ارائه کنید. این توضیح در صفحهٔ پرداخت بازار به کاربر نشان داده می‌شود. البته امکان استفاده از این توضیح در برنامهٔ خودتان نیز وجود دارد.

  • قیمت

    برای هر محصول باید یک قیمت به ریال وارد کنید. حداقل و حداکثر این قیمت در قرارداد شما با بازار مشخص شده است. قیمت محصول نمی‌تواند از مقداری که در قرارداد شما مشخص شده است، کمتر یا بیشتر باشد.

  • برنامه

    در زمان اضافه کردن محصولات باید مشخص کنید محصولی که قصد اضافه کردن آن را دارید برای فروش در کدام یک از برنامه‌های شما ارائه می‌شود.