کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

اسلایدر

کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

کانستراکت2

یک وبلاگ خوب و مفید برای یادگیری موتور بازی سازی کانستراکت2 که دسترسی به ترجمه های سایت سازنده کانستراکت2 , آموزش های تصویری فارسی , گرافیک های آماده و... را به شما میدهد.
لیست تغییرات جدید وبلاگ را می توانید از قسمت امکانات وبلاگ مشاهده نمایید که هدفمان بهتر شدن وبلاگ در جهت یپشرفت شما دوستان است.
وبلاگ ما یکی از حمایت کنندگان محک است که از درآمدی که از فروش ها بدست میاورد را به کودکان سرطانی میپردازد تا هم کاربران و هم ما در یک کار نیک سهیم باشیم!

پنل کاربردی
حق کپی و رایت



طبق ماده (12) قانون جرايم رايانه اي: هرکس به طور غیرمجاز داده ای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا بیست میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

پنجره پارامتر ها (Parameters dialog):

پنجره پارامتر ها زمانی ظاهر می شوند که در صفحه رویداد نویسی (Event sheet) در حال ایجاد یا ویرایش یک رویداد (condition) یا وظیفه (action) هستید.این پنجره معمولا از شما یک مقدار می خواهد مثلا وظیفه Set Position برای مختصات مکان , مقدار X و Y را از شما می خواهد و ممکن است حتی یک رویداد یا وظیفه پنجره پارامتر نداشته باشند مثل رویداد Every tick .

وارد کردن مقدار در این پنجره به دو صورت است :

  1. عددی = شامل نمام اعداد می شود.
  2. دستوری = شامل تمام دستورات که مثل برنامه نویسی هستند است (ساده هستند و اصلا نمیشه گفت برنامه نویسی).

در تصویر زیر یک نمونه از پنجره پارامتر را مشاهده می کنید که مقدار پیشفرض آن 0 است:



برای نوشتن دستورات در پارامتر می توانید بصورت مستقیم تایپ کنید یا با استفاده از پنجره پنل دستورات (Expressions) از عبارات داخل آن استفاده کنید که در مورد آن قبلا در اینجا توضیح داده بودیم.

برای نوشتن مستقیم دستور , ابتدا کلمه ی اول آن دستور را می نویسید تا لیستی از دستورات که با آن حروف شروع می شوند را نشان دهد سپس می توانید دستور خود را انتخاب کنید اما برای استفاده از دستورات داخل یک شئ باید ابتدا اسم آن شئ را نوشته سپس با گذاشتن نقطه (.) , لیستی از دستوراتی که زیر مجموعه آن شئ هستند باز می شوند مثلا sprite.Angle .

همچنین وقتی شما یک رفتار (behavior) به شئ خود اضافه می کنید لیستی از دستوران آن رفتار نیز به لیست دستورات شئ مورد نظر اضافه می شود مثلا اگر به شئ مورد نظر رفتار حرکت در 8جهت (8Direction) داده باشید باید ابتدا اسم شئ را نوشته سپس با گذاشتن نقطه (.) , لیستی از دستورات که زیر مجموعه آن شئ هستند یه همراه دستوران رفتار ها باز می شوند مثلا Sprite.8Direction .

یک نمونه از  نمایش لیست دستورات را مشاهده می کنید:



شما بعد از اینکه اسم شئ را نوشتید و نقطه را گذاشتید همان لحظه یک لیست مثل بالا برای شما باز می شود که شامل دستورات زیر مجموعه آن شئ است که می توانید برای دیدن کامل آن با لاستیک ماوس به بالا و پایین حرکت کنید یا از کلید های بالا (Up) و پایین (Down) کیبورد استفاده کنید.

وقتی یک دستور را انتخاب می کنید مثلا دستور Clamp یک توضیح مختصری در مورد آن دستور و شیوه استفاده از آن را در یک پنجره کوچک نشان میدهد مانند تصویر زیر:



بعد از اینکه دستور را نوشتید می توانید سریع با زدن کلید Enter آن را Done کنید یا با استفاده از کلید Done در پنجره بالا. البته می توانید با زدن کلید Tab بین قسمت های مختلف کادر مثل کلید ها و دستوران و نوشته راهنما جابجا شوید (اگر می خواهید بین نوشته راهنما جابجا نشوید کلید shift نیز نگه دارید سپس کلید Tab را بزنید).


  • نویسنده : مهدی ابراهیمی

Parameters dialog

پنجره پارامتر ها