کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

اسلایدر

کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

کانستراکت2

یک وبلاگ خوب و مفید برای یادگیری موتور بازی سازی کانستراکت2 که دسترسی به ترجمه های سایت سازنده کانستراکت2 , آموزش های تصویری فارسی , گرافیک های آماده و... را به شما میدهد.
لیست تغییرات جدید وبلاگ را می توانید از قسمت امکانات وبلاگ مشاهده نمایید که هدفمان بهتر شدن وبلاگ در جهت یپشرفت شما دوستان است.
وبلاگ ما یکی از حمایت کنندگان محک است که از درآمدی که از فروش ها بدست میاورد را به کودکان سرطانی میپردازد تا هم کاربران و هم ما در یک کار نیک سهیم باشیم!

پنل کاربردی
حق کپی و رایت



طبق ماده (12) قانون جرايم رايانه اي: هرکس به طور غیرمجاز داده ای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا بیست میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رفتار Rotate :

با دادن این رفتار به یک شئ , بصورت خودکار شئ شروع به چرخش می کند که خیلی ساده است و در سبک های مختلف بازی استفاده می شود و کاربردی است:

پنجره ویژگی های Rotate :

این رفتار دو خواص در پنجره ویژگی ها دارد که می توانید مقدار پیشفرض هر یک را مشخص کنید :

  • Speed : سرعت چرخش را مشخص می کند. همچنین برای چرخش به سمت عقربه ساعت با + و چرخش به سمت مخالف عقربه ساعت - شروع می شود.
  • Acceleration : تغییر سرعت چرخش در هر ثانیه ثانیه به مقداری که معین می کنید اضافه می شود که برای سرعت بخشیدن به سمت عقربه ساعت + و سرعت بخشیدن به سمت مخالف عقربه ساعت - استفاده کنید.

شرط های این رفتار (Rotate conditions) :

این رفتار هیچ شرطی ندارد.

وظیفه های این رفتار (Rotate actions):

این رفتار دو وظیفه دارد که شامل:

  • Set acceleration : شتاب را می توانید در حین بازی تغییر بدهید با این وظیفه مثلا اگر فلان دکمه را زدیم (event) شتاب 50 شود (action).
  • Set speed : سرعت چرخش را در حین بازی می توانید تغییر بدهید مثلا اگر فلان دکنه را زدیم (event) سرعت چرخش 90 شود (action).

دستورات این رفتار (Rotate expressions):

شما می توانید از میزان سرعت و شتاب این رفتار به عنوان یک دستور در پارامتر های دیگر استفاده کنید مثلا سرعت چرخش خورشید (sprite2) همان مقدار سرعت چرخش ماه (sprite1) باشد (sprite1.Rotate.speed).

  • نویسنده : مهدی ابراهیمی

Rotate

رفتار چرخش