کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

اسلایدر

کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

کانستراکت2

یک وبلاگ خوب و مفید برای یادگیری موتور بازی سازی کانستراکت2 که دسترسی به ترجمه های سایت سازنده کانستراکت2 , آموزش های تصویری فارسی , گرافیک های آماده و... را به شما میدهد.
لیست تغییرات جدید وبلاگ را می توانید از قسمت امکانات وبلاگ مشاهده نمایید که هدفمان بهتر شدن وبلاگ در جهت یپشرفت شما دوستان است.
وبلاگ ما یکی از حمایت کنندگان محک است که از درآمدی که از فروش ها بدست میاورد را به کودکان سرطانی میپردازد تا هم کاربران و هم ما در یک کار نیک سهیم باشیم!

پنل کاربردی
حق کپی و رایت



طبق ماده (12) قانون جرايم رايانه اي: هرکس به طور غیرمجاز داده ای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا بیست میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رفتار Bound to Layout :

این رفتار مانع از خازج شدن شئ از داخل محیط لایوت (Layout) است و بیشتر برای اشیاء ای که در داخل لایوت حرکت می کنند مناسب است:

این رفتار هیچ شرط (conditions) یا وظیفه ای (actions) به شئ شما اضافه نمی کند فقط وقتی به شئ اضافه می کنید می توانید در پنجره ویژگی ها (Properties Bar) آن را تنظیم کنید که فقط یک خواص دارد:

خواص Bound by :

این خواص دارای دو گزینه است :

  1. Edge
  2. Origin

اگر گزینه اول یعنی Edge فعال بود یعنی شئ به وقتی به لبه های لایوت برخورد می کند دیگر نمی تواند از آن خارج شود مانند تصویر:



اگر گزینه دوم یعنی Origin فعال باشد شئ فقط تا نقطه منشاء یا مرکز از لایوت خارج می شود و اگر لایوت به نقطه برخورد کند دیگر شئ می ایستد و عبور نمی کند برای آشنایی با نقطه منشاء و تغییر آن در تصویر می توانید اینجا را مطالعه کنید.

در تصویر زیر شئ اسپریت ما نقطه منشاء آن وسط است س شئ تا آن نقطه از لایوت می تواند خارج شود:


دانلود سورس:


(رمز : scirra.blog.ir)