کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

اسلایدر

کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

کانستراکت2

یک وبلاگ خوب و مفید برای یادگیری موتور بازی سازی کانستراکت2 که دسترسی به ترجمه های سایت سازنده کانستراکت2 , آموزش های تصویری فارسی , گرافیک های آماده و... را به شما میدهد.
لیست تغییرات جدید وبلاگ را می توانید از قسمت امکانات وبلاگ مشاهده نمایید که هدفمان بهتر شدن وبلاگ در جهت یپشرفت شما دوستان است.
وبلاگ ما یکی از حمایت کنندگان محک است که از درآمدی که از فروش ها بدست میاورد را به کودکان سرطانی میپردازد تا هم کاربران و هم ما در یک کار نیک سهیم باشیم!

پنل کاربردی
حق کپی و رایت



طبق ماده (12) قانون جرايم رايانه اي: هرکس به طور غیرمجاز داده ای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا بیست میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وارد کردن اشیاء به پروژه (Insert New Object):
اگر شما در محیط  لایوت (layout) در فضای خالی آن دابل کلید کنید این پنجره اشیاء ظاهر می شود(هر کدام یک پلاگین هستند) یا در پنجره فایل ها (Project Bar) بر روی پوشه شئ ها (object type) راست کلیک کنید و گزینه اولی که Insert New Object است را انتخاب کنید تا این پنجره ظاهر شود و شما می توانید اشیاء مورد نظر را انتخاب کنید تا به پروژه اضافه شود.
در تصویر زیر پنجره اشیاء را مشاهده می کنید:



اشیاء مرتبط دسته بندی شده اند که بر اساس حروف الفبا (A-Z) هستند که هر کدام را انتخاب کنید در قسمت پایین یک توضیح مختصری (Description) در مورد آن شئ میدهد.
برای پیدا کردن و دسترسی سریع به آن شئ می توانید اسم آن را در کادر جستوجو بنویسید تا کلمان مشابه آن فقط دیده شوند.
در کادر بالای توضیحات (Name when inserted) می توانید اسم اشیاء را مشخص کنید که بصورت پیشفرض اسم زیر آیکون های آن ها است مثلا sprite یا background .
 اگر یک شئ مشابه به پروژه خود اضافه کنید که اسم آن قبلا وجود داشته است به انتهای آن یک شماره اضافه می شود مثلا sprite1 , sprite2.
همچنین برای تغییر اسم اشیاء می توانید روی شئ مورد نظر کلیک کرده و در پنجره ویژگی ها (Properties Bar) اسم آن را تغییر بدهید.
برای اضافه کردن شئ از پنجره اشیاء می توانید بر روی شئ مورد نظر دابل کلیک کنید تا آن شئ به پروژه اضافه شود یا کلید Insert را در پنجره بزنید. بعضی از شئ ها را (مثل اسپریت یا بکگراند) بعد از وارد کردن به پروژه باید مکان آن را در لایوت مشخص کنید و می توانید در چند لایوت استفاده کنید ولی بعضی از اشیاء مثل ماوس و کیبورد نیاز به انتخاب مکان در لایوت ندارند.
اشیاء مثل ماوس و کیبورد را فقط یکبار می توان به پروژه اضافه کرد ولی بعضی از اشیاء مثل اسپریت یا بکگراند را می توان بی نهایت در یک پروژه اضافه کرد.

  • نویسنده : مهدی ابراهیمی

Insert New Object

شئ ها

پنجره اشیاء