وارد کردن اشیاء به پروژه (Insert New Object):
اگر شما در محیط  لایوت (layout) در فضای خالی آن دابل کلید کنید این پنجره اشیاء ظاهر می شود(هر کدام یک پلاگین هستند) یا در پنجره فایل ها (Project Bar) بر روی پوشه شئ ها (object type) راست کلیک کنید و گزینه اولی که Insert New Object است را انتخاب کنید تا این پنجره ظاهر شود و شما می توانید اشیاء مورد نظر را انتخاب کنید تا به پروژه اضافه شود.
در تصویر زیر پنجره اشیاء را مشاهده می کنید:



اشیاء مرتبط دسته بندی شده اند که بر اساس حروف الفبا (A-Z) هستند که هر کدام را انتخاب کنید در قسمت پایین یک توضیح مختصری (Description) در مورد آن شئ میدهد.
برای پیدا کردن و دسترسی سریع به آن شئ می توانید اسم آن را در کادر جستوجو بنویسید تا کلمان مشابه آن فقط دیده شوند.
در کادر بالای توضیحات (Name when inserted) می توانید اسم اشیاء را مشخص کنید که بصورت پیشفرض اسم زیر آیکون های آن ها است مثلا sprite یا background .
 اگر یک شئ مشابه به پروژه خود اضافه کنید که اسم آن قبلا وجود داشته است به انتهای آن یک شماره اضافه می شود مثلا sprite1 , sprite2.
همچنین برای تغییر اسم اشیاء می توانید روی شئ مورد نظر کلیک کرده و در پنجره ویژگی ها (Properties Bar) اسم آن را تغییر بدهید.
برای اضافه کردن شئ از پنجره اشیاء می توانید بر روی شئ مورد نظر دابل کلیک کنید تا آن شئ به پروژه اضافه شود یا کلید Insert را در پنجره بزنید. بعضی از شئ ها را (مثل اسپریت یا بکگراند) بعد از وارد کردن به پروژه باید مکان آن را در لایوت مشخص کنید و می توانید در چند لایوت استفاده کنید ولی بعضی از اشیاء مثل ماوس و کیبورد نیاز به انتخاب مکان در لایوت ندارند.
اشیاء مثل ماوس و کیبورد را فقط یکبار می توان به پروژه اضافه کرد ولی بعضی از اشیاء مثل اسپریت یا بکگراند را می توان بی نهایت در یک پروژه اضافه کرد.