کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

اسلایدر

کانستراکت2

کانستراکت2 به شما اجازه می‌دهد بازی‌هایی حرفه‌ای بسازید.

کانستراکت2

یک وبلاگ خوب و مفید برای یادگیری موتور بازی سازی کانستراکت2 که دسترسی به ترجمه های سایت سازنده کانستراکت2 , آموزش های تصویری فارسی , گرافیک های آماده و... را به شما میدهد.
لیست تغییرات جدید وبلاگ را می توانید از قسمت امکانات وبلاگ مشاهده نمایید که هدفمان بهتر شدن وبلاگ در جهت یپشرفت شما دوستان است.
وبلاگ ما یکی از حمایت کنندگان محک است که از درآمدی که از فروش ها بدست میاورد را به کودکان سرطانی میپردازد تا هم کاربران و هم ما در یک کار نیک سهیم باشیم!

پنل کاربردی
حق کپی و رایت



طبق ماده (12) قانون جرايم رايانه اي: هرکس به طور غیرمجاز داده ای متعلق به دیگری را برباید، چنانچه عین داده‌ ها در اختیار صاحب آن باشد، به جزای نقدی از یک تا بیست میلیون ریال و در غیر این صورت به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

پنجره شخصی سازی اشیاء (Z Order Bar):

این پنجره (Z Order Bar) کنترول دقیق نمایش اشیاء را در داخل بازی به شما میدهد که می توانید محل قرار گیری اشیاء را با این امکان روی یکدیگر یا زیر یکدیگر تغییر بدین به تصویر زیر نگاه کنید:

در تصویر بالا مشاهده می کنید که ما با این امکان درخت را در دو صورت جابجا کردیم که هر دو هم باید در یک لایه باشند تا بتوانیم از این امکان استفاده کنیم.

پنحره شخصی سازی اشیاء بصورت زیر است:

در حالت عادی این پنجره مخفی است ولی می توانید در قسمت روبان تب نمایش (View tab) تیک گزینه Z Order Bar را بزنید تا در محیط برنامه ظاهر شود یا اینکه می توانید بر روی شئ مورد نظر راست کلیک کرده و از گزینه های Z order -> Edait Z order استفاده کنید.

البته در این پنجره اشیاء های هر لایه را بصورت جداگانه نمایش داده می شوند مثلا در تصویر بالا در داخل لایه Game دو تا شئ وجود دارد که هر دو شئ لایه آن ها Game است.

لیست این پنجره (Z Order list):

اگر شما روی هیچ شئ ای کلیک نکرده باشید همه اشیاء ها را در پنجره شخصی سازی اشیاء (Z Order Bar) مشاهده می کنید مثل تصویر بالا.

ترتیب قرار گیری اشیاء بر روی هم نیز از سمت بالا به پایین است یعنی در لایه Game شئ PlayerGun 42 بر روی شئ player 41 قرار میگرید یعنی اگر قرار باشد از روی یکدیگر عبور کنند شئ  playerGun 42 از روی player 41 عبور می کند.

شناسایی اشیاء کپی (Identifying instances):

اگر از یک شئ چند کپی در لایوت گرفته باشید نیز پنجره شخصی سازی اشیاء (Z Order Bar) آن ها را به شما نشان خواهد داد با این تفاوت که به آخر آن ها شماره شئ (UII) آن را نیز اضافه می کند که غیر ممکن است که این شماره برای چند شئ یکی باشد مثلا به تصویر زیر نگاه کنید ما از شئ ماشین چند تا کپی گرفتیم:

کپی های شئ ماشین با خاصیت UII از هم جدا شناخته شده اند گرچه کپی یکدیگر هستند ولی با هم فرق دارند.

ویرایش و سفارش سازی (Editing the Z Order):

کار با این پنجره بسیار ساده است.شما می توانید روی هر یک از شئ ها کلیک کرده سپس به سمت بالا یا پایین کشیده و رها کنید و اگر می خواهید همه اشیاء داخل آن را انتخاب کنید کافی است روی لایه آن کلیک کنید که قسمت بالای پنجره است مثلا در تصویر بال layer0 یا اینکه کلیک Shift را در کیبورد نگه داشته و شئ های خود را انتخاب کنید.

اگر می خواهید ترتیب این اشیاء را در لایه یاد بگیرید و یک لایه جدیدی یا ویرایش یک لایه یا حذف آن آشنا شوید اینجا را مطالعه کنید.

نمایش گزینه ها (View options):

شما می توانید از پنجره شخصی سازی اشیاء (Z Order Bar) نیز استفاده نکنید و با راست کلیک کردن بر روی یک شئ و انتخاب گزینه Z order آن را بالا یا پایین اشیاء های آن لایه جابجا کنید. توجه داشته باشید شما نمی توانید شی های یک لایه را به زیر یا روی شئ های لایه دیگر ببرید مگر اینکه لایه آن ها را یکی کنید.


  • نویسنده : مهدی ابراهیمی

Z Order Bar

جابجا کردن اشیاء

پنجره z